Flåtflåtförlåååt

Har undviktit att blogga på ett tag.
Har gjort praktiken färdig. Så nu har man averkat 4 veckor indre medicinsk avdelning samt en kirurgisk + en dag på operationsalen och en halv dag på dagkirurgiska avdelningen.

Så drog vi tillbaka i skolan. Jag har dick 2 kurser att ta igem från 1:an också så det betyder jag har gått 4 kurser, varav 1 kurs är uppdelar i 2 lärare muntlig engelska med en lärare från england och skriftlig med vår egen lärare. Ja, sa jag det jag går finska och engelska samtidigt. På samma dag & tid, ni kan ju gissa hur lycklig man känner sig genom att försöka pussla ihop dessa som dessutom är obligatoriska kurser.
På något vis har fått det o fungera. Så på 4 intensiva veckor ( nästa vecka) har jag 4 kurser avlaggda (förhoppningsvis godkända innan sommaren) 5 tenter avlaggda + 2 arbeten och lite läxor däremellan.

Dessutom har jag börjat härja o hjälpa till mera på huset och nu senaste hel har vi målat utbräden på huset samt staketet till balkongen och svärfar har spaklat hela innersidan och grundmålat några såå, det går frammåt 🙂

Om 1 vecka är jag ledig i 10 dagar sen skall jag börja jobba 3 dagar i veckan på bädden i oravais.

Men vet ni vänner, fast detta låter astungt. Jag låter mig inte tryckas ner, jag vet jag är stark och vad jag nu klarar av att balansera.

Det handlar om prioritering!

20130522-114802.jpg

20130522-114811.jpg

20130522-114828.jpg

20130522-114841.jpg

20130522-114902.jpg

Kommentera

