Praktik nr 2

Hade värsta ångesten innan jag åkte på mentalvårdspraktiken. Men for nothing. Har hur bra som helst på detta barnhem, undar om jag får fortsätta jobba där.

För vet ni vad gott folk.
Jag får inte börja min inriktning i februari utan måste vänta 1 år.
Har vart arg, skrikit, gråtit och fått det mesta ur systemet så att säga så nu har jag väl infunnit mig i det.
Visst, en positiv grej är ju att jag får jobba ( anställningstop i vörå kommun DOCK!) och att jag får göra klar min kandidatavhandling/slutarbete till sjukskötare när jag är ”hemma” detta år då.

Mindre roligt
är att studiestödet kommer inte att finansieras under sista tiden i skolan ( har studerat för länge) och att min utbildning skjuts på 1 år (förståss) och att huslånet måste dröja ÄNNU länge, eller ja jag vet inte HUR vi ska lösa den biten ännu.

Positiv saker
just nu är väl att jag trivs med dessa fina barn. Jag har skolat in evelina på dagis och hon stormtrivs. Imorgon skall hon få åka och ta sitt första dagiskort o gruppkort 🙂
Annat, jo vi har bara golvet kvar nere att lägga och skåpsdörrar att sätta fast. Bara kaklet skulle bli klart så..
Och listerna i nedre våningen.
Och trappräcken inomhus
Och trappor att göra utomhus seen e det INFLYTTNINg!!

Fortsättning följer…

Kommentera

